مدلسازی سه بعدی به فرآیند ایجاد یک نمایش دقیق سه بعدی از یک ساختار یا شی با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی اشاره دارد. نتیجه ی حاصل به عنوان یک مدل سه بعدی شناخته می شود. این مدل را می توان به عنوان یک تصویر دو بعدی از طریق رندر ، نمایش داد یا به صورت فیزیکی با استفاده از دستگاه های چاپ سه بعدی خلق کرد یا …

مدل سازی سه بعدی نه تنها به طراحان و کاربران نهایی کمک می کند تا فضای مورد نیاز را تجسم کنند، بلکه کارایی و دقت ترسیم را نیز بهبود می بخشد. مدل سازی سه بعدی برای طراحی به طراح این امکان را می دهد که آنچه را که هنگام طراحی به صورت دو بعدی نمی بیند ، ببیند.

مدلسازی سه بعدی از مراحل ساخت پالایشگاه میعانات گازی
اگر بازاریاب شما سفارش فوری برای مشارکت دریافت کند، ساخت و ارسال مدل های فیزیکی به مشتری ممکن است به اندازه کافی سریع نباشد. ولی رندرهای دیجیتال به سرعت ایجاد شده ، برای مشتریان شخصی سازی میشوند و در چند ثانیه به هر نقطه از جهان منتقل می گردند.

مدل سازی سه بعدی نه تنها به طراحان و کاربران نهایی کمک می کند تا فضای مورد نیاز را تجسم کنند، بلکه کارایی و دقت ترسیم را نیز بهبود می بخشد. مدل سازی سه بعدی برای طراحی به طراح این امکان را می دهد که آنچه را که هنگام طراحی به صورت دو بعدی نمی بیند ، ببیند.

یک تصویر هزاران کلمه را بیان می کند. مدلهای سهبعدی برای تبلیغ، ارائه یا تبلیغات محصول بسیار مفید هستند. تعداد زیادی از کسب و کارهای تولیدی در حال حاضر در تلاشهای بازاریابی خود از مدلهای سهبعدی (3D) با رندر واقعی استفاده کرده اند.

چه در فرآیند مهندسی معکوس چه مفهوم سازی یک محصول کاملاً جدید، مدل سازی سه بعدی در تمام اشکال آن به طور مرتب برای بهبود طراحی، ساخت مجدد قطعات و عرضه محصولات به بازار استفاده می شود.

مواجهه مشتری با یک مدل سه بعدی جذاب تر و با ارزش تر از طراحی دو بعدی است. تصویر محصول برای مدت طولانی تری در حافظه مشتری باقی می ماند و شانس شما را برای برنده شدن در تجارت افزایش می دهد. در صنعت ساخت و ساز، استفاده از مدل سه بعدی سرعت تصویب پروژه را افزایش می دهد.
تعامل محصول و مشتری بدون واسط